Platené aj neplatené spôsoby, ako propagovať landing page

Miška Struhárová Landing pages

Ďalšie časti seriálu o tvorbe landing pages

1. diel: Prečo je Thrive Architect skvelý nástroj na tvorbu landing pages

2. diel: Príprava na tvorbu landing page: myšlienková mapa a wireframe

3. diel: 13 tipov, ako napísať presvedčivý text

4. diel: Tvorba landing page v Thrive Architect

5. diel: práve čítate

V minulom článku ste mohli vidieť moju finálnu landing page, ktorú som si vytvorila v builderi Thrive Architect. Jej publikáciou však práca nekončí a teraz na ňu musím získať návštevnosť a začať svoje služby propagovať. Ukážem vám niekoľko spôsobov, ako propagovať vašu landing page a priniesť na ňu návštevnosť.

Poznámka: Článok je praktický najmä pre freelancerov, no na záver vám ukážem ďalšie príklady, ako môžete propagovať aj iné typy landing pages. 

Paretovo pravidlo v content marketingu

Určite ste už počuli o pravidle, ktoré vytvoril taliansky ekonóm Vilfredo Pareto. Tvrdí, že 80% dôsledkov pochádza z 20% príčin. Svoje pravidlo vysvetlil na úrode vo svojej záhrade. Z 20% strukov získal 80% hrachu.

Týmto pravidlom sa riadia mnohí podnikatelia, využíva sa pri produktivite a ja ho v tomto článku použijem ako príklad práce s landing page. V content marketingu by tvorba obsahu mala tvoriť 20% a jeho distribúcia a propagácia 80%.

Samotné vytvorenie stránky by sa dalo považovať za tých 20% investovaného času a teraz prichádza 80% jej zdieľania a propagovania.

Aké sú možnosti propagácie?

Keby som so zalomenými rukami čakala, že mi na stránku začnú chodiť ľudia z organického vyhľadávania, prešlo by veľa času. Keďže nového klienta mám za cieľ získať do konca marca, využijem moje dávno vytvorené profily a platenú reklamu na Facebooku.

LinkedIn

Priznávam, že túto sociálnu sieť veľmi nevyužívam, keďže som si zatiaľ vedela prácu zabezpečiť z iných zdrojov. V zahraničí je mimoriadne populárna, preto mám jej obsah v angličtine, ak by niekoho môj profil zaujal a rozhodol sa osloviť ma.

Pridala som si tam aj odkaz na svoju landing page a pridala záujem o remote pozície ako content manažér. Profil na LinkedIn má určite minimálne vytvorený veľa z vás. Nenechajte ho len tak a aktualizujte si informácie. Možno niekto z vašej siete práve hľadá to, čo ponúkate a máte novú zákazku.

Upwork

V začiatkoch freelancovania som si urobila profil v sieti Upwork, z ktorej veľa ľudí na voľnej nohe získava svojich prvých klientov a skúsenosti. Občas mi prichádzajú pozvánky na pohovor, no sú to pozície, o ktoré sa nezaujímam, takže profil si žije svojím životom a prácu mi neprináša. Prečo by mal byť len tak zapadať prachom, keď sa ku mne môže dostať firma, ktorá hľadá presne takého človeka, ako som ja.

Upravila som si fotku, pridala odkaz na moje portfólio, aktualizovala informácie o mojich skúsenostiach a kategórie, o ktoré sa zaujímam. Aj keď sa o zákazky aktívne neuchádzam, ako pasívny zdroj pracovných ponúk je Upwork určite zaujímavý.

Pre freelancerov je niekoľko podobných webov, kde si môžete vytvoriť profil a zvýšiť svoju viditeľnosť pre zahraničných klientov. Záleží to tiež od vašej špecifikácie, no tieto príklady sú všeobecné pre každého:

Facebook reklama

Investíciu do Facebook reklamy so správnym cielením považujem za veľmi efektívnu pre novú landing page. Každú reklamu však treba merať, preto skôr, ako začnem nastavovať samotnú kampaň, treba na stránku vložiť pixel na monitorovanie aktivít.

Ako vložiť na stránku Facebook pixel

Pixel si vytvoríte vo svojom rozhraní na manažovanie reklám. Nájdete ho pod záložkou Measure & Reports > Events Manager > Pixels.

Kde nájdete Facebook Pixel

Nový pixel vytvoríte cez tlačidlo Add Data Source. Facebook vás v ďalšom kroku vyzve, aby ste pixel vložili na stránku a nastavili si aktivity, ktoré chcete sledovať.

Na vloženie máte 2 možnosti:

  • manuálne priamo do kódu témy alebo
  • cez plugin.

Ak ho budete vkladať manuálne, kliknete na zelené tlačidlo Set up pixel a v okne, ktoré sa objaví vyberiete strednú možnosť. Kód si skopírujete, prihlásite sa do WordPressu a otvoríte si editor témy. Do headeru nad </head> tag kód vložíte a uložíte zmeny.

Skopírovanie kódu Facebook pixelu

V prípade, že si netrúfate na vloženie priamo do kódu, nainštalujte si plugin, napríklad Insert Header & Footer a kód vložíte do pripraveného okna.  

Chvíľu trvá, kým začne pixel zbierať údaje, no zvyčajne by sa mali objaviť do pár hodín. Ak tomu tak nie je, kód je nainštalovaný na stránke zle. 

Sledovanie konverzií cez Facebook pixel

Správne nainštalovaný pixel je označený zeleným tlačidlom a ukazuje, kedy zaznamenal poslednú aktivitu. Keď Facebook pixel začne zbierať údaje, treba nastaviť, čo sa považuje za konverziu. Opäť sa dostanete na stránku, kde máte zoznam svojich vytvorených pixelov a kliknete si na jeho meno. V ďalšom kroku vyberiete v paneli nad grafom možnosť Create Custom Conversion.

Vytvorenie konverzie na Facebooku

Otvorí sa vám nové okno, kde si nastavíte pravidlo. V mojom prípade je to presmerovanie na ďakovaciu stránku po vyplnení formulára. Vložím názov stránky bez domény, pomenujem si konverziu, vyberiem kategóriu, vložím hodnotu a uložím.

Nastavenie konverzie na Facebooku

Facebook pixel mám nainštalovaný, teraz si nastavím sledovanie konverzií v Google Analytics.

Sledovanie konverzií v Google Analytics

Samozrejme, sledovať vyplnenie kontaktného formuláru chcem aj v Google Analytics. Na meranie konverzií je potrebné vytvoriť nový cieľ. 

Ten si vytvoríte cez Správca > Ciele > Nový cieľ. Otvorí sa vám stránka, kde si môžete vybrať ciele zo šablón alebo vytvoriť svoj vlastný. V mojom prípade pôjde o cieľ registrácia online. Vyberiem ho a kliknem na pokračovať.

Nastavenie cieľa v Google analytics

V nasledujúcom kroku nastavím popis cieľa. Pomenujem ho a vyberiem si typ - na mojom webe považujem cieľ za splnený, keď mi niekto pošle správu cez kontaktný formulár.

Nastavenie popisu cieľa

Keď potvrdím popis cieľa, prejdem na podrobnosti, kde nastavím podmienky, za ktorých sa považuje cieľ za splnený. Po odoslaní kontaktného formuláru je návštevník automaticky presmerovaný na ďakovaciu stránku. Preto splnenie cieľa rovná sa príchod na ďakovaciu stránku. Pozor, vkladá sa bez názvu domény. Cieľ uložím a je hotovo.

Nastavenie podrobností cieľa

Keď budete mať všetko nastavené a otestované, môžete sa pustiť do nastavovania reklamy na Facebooku. O tom, ako som ju zacielila, aký rozpočet som na ňu mala a aké výsledky priniesla, napíšem v ďalšom článku. 

Ďalšie spôsoby propagácie landing page

PPC reklama

Príkladom, kedy sa oplatí využiť PPC reklama, môže byť landing page na propagáciu produktov. Takúto landing page som pripravila pre projekt Výživovo.sk. Testovali sme rôzne smoothie mixéry a napísala som o nich podrobnú recenziu. Landing page odkazuje do e-shopov, kde si ľudia smoothie mixér môžu zakúpiť.

Stránka obsahuje kľúčové slová, no kým by sme na ňu získali dostatok organickej návštevnosti, prešli by týždne. Preto sme využili PPC reklamu na získanie platenej návštevnosti a medzičasom získavali spätné odkazy a interne na stránku linkovali.

E-mailová databáza

Návštevnosť nemusí byť len platená. Keď vám raz niekto svoj e-mail dal, je to neklamný znak toho, že ste ho zaujali. Využite silu svojej e-mailovej databázy a keď spúšťate napríklad nový produkt alebo službu, pošlite o tom informáciu vašim odberateľom.

  • Tip na čítanie: Článok od Instapage o neplatených zdrojoch návštevnosti, kde je zahrnutá aj e-mailová databáza

You Tube

Ako odkazovať na landing page z you tube

Zdroj: Jak podniká textař Otto Bohuš, YT kanál Na volné noze

Ak aktívne pridávate videá na svoj You Tube kanál, môžete na nový produkt/službu odkazovať vo videu. Samotný odkaz na landing page pridajte do popisu videa a máte ďalší bezplatný zdroj návštevnosti. Detailný popis videa treba písať tak, aby sa páčil vyhľadávačom. Zvýšite tak svoje šance na zviditeľnenie.

Záver

Propagovanie landing page je o hľadaní ciest, ako sa dostať k potenciálnym klientom/zákazníkom. Popremýšľajte, kde by sa mohli nachádzať a podľa toho si vytvorte pre vás najlepšiu kombináciu zdrojov návštevnosti.

Skúste si vytvoriť svoju landing page v Thrive Architect

Zistite viac o Thrive Architect

Miška Struhárová

Copywriterka a content manažérka. Bojuje proti nudnému obsahu písaním užitočného, ktorý pomôže alebo vyrieši problém. S WordPressom kráča ruka v ruke každodennou prácou na voľnej nohe.

Diskusia ku článku

Zanechať komentár

*

*