9 vecí, ktoré treba spraviť po inštalácii WordPressu

Roland Vojkovský WordPress

Nainštalovali ste si práve WordPress? Gratulujem, prvý krok k podnikaniu na internete máte za sebou.

Ale ako viete, ešte stále je na vašom webe dosť práce. Preto som si pre vás pripravil zoznam krokov, na ktoré nesmiete zabudnúť.

Poznámka: Ak ešte nemáte vytvorený vlastný web na WordPresse, pozrite si môj článok o najjednoduchšom spôsobe, ako nainštalovať WordPress.

#1: Zmeňte nastavenie trvalých odkazov na Názov článku

Prvý krok je nastavenie trvalých odkazov. To určuje, ako budú vyzerať URL adresy vašich stránok a článkov.

Po inštalácii WordPressu budete mať trvalé odkazy pravdepodobne nastavené na „jednoduché“, čiže niečo ako vasastranka.sk?p=123.

Trvalé odkazy vo WordPresse

Odporúčané nastavenie trvalých odkazov.

„Jednoduché“ nastavenie trvalých odkazov nie je dobré z 2 dôvodov:

V prvom rade je to nepraktické pre používateľa. Jednoduchšie sa mu do prehliadača naťuká adresa vasastranka.sk/clanok/ ako vasastranka.sk/?p=453.

Druhým dôvodom je, že URL adresa je veľmi dôležitým SEO faktorom. Možno nie tak, ako tomu bolo v minulosti, ale správne zvolená URL adresa pre vás môže znamenať napríklad aj rozdiel medzi 1. a 3. priečkou vo vyhľadávaní.

Ak má Google porovnať 2 weby s veľmi podobným odkazovým portfóliom a obsahom, tak rozhodujú detaily. Napríklad správne zvolená URL adresa.

Štúdia od MOZ z júla 2014 ukazuje, ako percento prekliku z Google vyhľadávania klesá spolu s vašou pozíciou. Ak sa váš web zobrazuje na prvej priečke, tak sa naň preklikne v priemere 31,24% ľudí. Ak ste na 3. priečke, tak už je to len 9,85%.

Štúdia od SEO firmy MOZ

Tabuľka, ktorá ukazuje priemerné percento prekliku z Google výsledkov podľa jednotlivých pozícií.

Nastavte si trvalé odkazy na Názov článku a zvýšte tak šancu umiestnenia vášho webu na lepších priečkach.

#2: Zmeňte slogan vašej stránky

Po inštalácii WordPressu ste si možno všimli, že vaša nová stránka nemá práve najoriginálnejší slogan, a to „Len ďalšia WordPress stránka“.

Slogan vašej stránky sa zobrazuje v karte prehliadača a pri zdieľaní alebo googlení vašej hlavnej stránky.

Slogan WordPress stránky

Ako môžete vidieť, pri googlení môjho webu sa zobrazí slogan „tipy, ako sa zviditeľniť vďaka blogu“.

Nastaviť slogan je úplne jednoduché. Vo vašej WordPress administrácii choďte do Nastavenia -> Všeobecné a tam už to zvládnete. 🙂

#3: Vyberte si vhodnú tému

Veľkou výhodou WordPressu je to, ako jednoducho si viete zmeniť dizajn vašej stránky.

Stačí pár kliknutí a vaša stránka vyzerá úplne inak. Samozrejme, všetky vaše články, stránky a komentáre ostávajú a mení sa len dizajn.

Ako je to možné? Vizuálnu stránku vášho webu majú na starosti takzvané WordPress témy.

Existujú 2 druhy WordPress tém: platené a tie zadarmo.

Osobne mám radšej tie platené (keďže zvyknú mať lepšie funkcie a aktívnu podporu), ale ak práve pracujete na vašom prvom webe, pokojne si najprv vyskúšajte niektorú zo šablón zadarmo.

Peťo na svojom blogu napísal skvelý návod, ako si vybrať vhodnú šablónu pre váš affiliate web.

Pre inšpiráciu: Miška nedávno spísala zoznam tých najlepších šablón zadarmo pre rok 2017.

Teraz si prečítajte vyššie spomenuté články, vyberte si tému pre váš web a stiahnite si ju.

Hotovo?

Prišiel čas na ďalší krok...

#4: Uploadujte a aktivujte vašu novú tému

Ako nahrať (uploadovať) tému do WordPressu

Uploadovanie vašej novej témy do WordPressu je veľmi jednoduché. V administrácii choďte do Vzhľad -> Témy -> Pridať novú -> Nahrať tému.

Potom už stačí len kliknúť na tlačidlo Vybrať súbor, nájsť .zip súbor s vašou témou a kliknúť na Nainštalovať.

Inštalácia WordPress témy

Inštalácia témy vo formáte .zip.

Po inštalácii témy ju ešte musíte aktivovať. Znova choďte do sekcie Vzhľad -> Témy. Už by ste v nej mali vidieť aj vašu novú tému. Kliknite na obrázok témy, ktorú chcete aktivovať a postupujte podľa screenshotu nižšie.

Aktivácia WordPress témy

Aktivácia WordPress témy Twenty Seventeen.

Ak ste si zatiaľ žiadnu tému nevybrali (a teda nemáte tému v .zip), tak existuje ešte jeden spôsob, ako nainštalovať tému na váš web.

Vo WordPress administrácii choďte do Vzhľad -> Témy -> Pridať novú a prezrite si niektoré témy, ktoré vám WordPress odporúča.

Odporúčané WordPress témy

Zopár odporúčaných tém.

Ak vás niektorá z nich zaujme, kliknite na ňu a uvidíte náhľad témy.

Páči sa vám, čo vidíte?  V tom prípade len kliknite na tlačidlo Inštalovať v ľavom hornom rohu.

Počkajte pár sekúnd a namiesto tlačidla Inštalovať sa vám zobrazí Aktivovať. Kliknite naň a vaša nová téma je aktívna. Bez sťahovania a uploadovania .zip súboru.

#5: Čas na upratovanie: Vymažte všetky nepotrebné súbory

Po inštalácii WordPressu sa na vašu stránku dostali aj veci, ktoré pre vás nemajú žiadne využitie. Napríklad ukážky článku, stránky a niekoľko WordPress tém.

Ukážky článku a stránky vymažete len preto, že chcete mať na webe poriadok. Nepoužívané témy vymažete už aj z bezpečnostných dôvodov. Práve neaktualizované a nepoužívané témy sú jedným z najčastejších spôsobov, ako sa hackeri dostávajú k WordPress stránkam.

Začnite teda tými témami. V už známej sekcii Vzhľad -> Témy vyberte niektorú z nepoužívaných tém. Potom už len kliknite na červené tlačidlo Zmazať.

Ako vymazať tému z WordPressu

Najjednoduchší spôsob, ako vymazať nepoužívanú tému z WordPressu.

Takto pokračujte, kým na vašom webe nebude aktívna len téma, ktorú používate.

Podobným spôsobom vymažte položky „Ahoj svet!“ v sekcii Články a „Ukážka stránky“ v Stránkach.

Ako vymazať článok vo WordPresse

Takto vymažete testovací článok „Ahoj svet!“.

Ak sa vo vašich WordPress moduloch nachádza plugin „Hello Dolly!“, vymažte aj ten.

#6: Upratovanie skončilo, teraz tá zábavná časť: Nainštalujte a aktivujte všetky potrebné pluginy

Osobne si myslím, že práve v pluginoch je hlavná výhoda WordPressu.

Čo sú to tie pluginy? Pluginy sú samostatné „kúsky kódu“, vďaka ktorým môžete na váš web pridať všetko, čo si dokážete predstaviť.

Chcete, aby sa na vašej stránke zobrazovalo vyskakovacie okno, ktoré vám bude zbierať emaily? Spravíte to napríklad cez plugin PopUp Ally.

Ikony na zdieľanie, ktoré sa pohybujú spolu s návštevníkom? Použite plugin od SumoMe.

Chcete zrýchliť web? Aj na to existuje plugin. Napríklad WP Super Cache.

Pluginy sú naozaj skvelá vychytávka a na svojom blogu ich mám nainštalovaný úctyhodný počet: rovných 30.

Moja babka vždy hovorila  „Všetkého veľa škodí“.

Napriek tomu, že o pluginoch nemá šajnu, to platí aj pri nich. 30 pluginov je naozaj veľa a ak by som ich toľko videl na klientskom webe, na ktorý sa prvýkrát prihlásim, zhrozil by som sa.

Pravdou je, že väčšina pluginov na mojom webe sú len „mini pluginy“, ktoré robia len jednu vec. Napríklad plugin, cez ktorý som si na web nahodil favicon (k tomu, čo je favicon, sa dostaneme).

Na začiatok vám odporúčam inštalovať len pluginy, pri ktorých ste si istí, že sa vám zídu.

Kde nájsť tie najlepšie pluginy?

Tu je zoznam najlepších CZ/SK článkov o WordPress pluginoch:

29 najlepších WordPress pluginov: Tieto musíte poznať! (možno som trochu zaujatý, ale tento mám najradšej :))

22+1 nejlepších pluginů pro WordPress – ZDARMA

10 WordPress pluginov, ktoré inštalujem (takmer) na každý affiliate web

Možno sa pýtate, prečo v každom z týchto článkov nájdete niečo iné.

Vec sa má takto:

S WordPress pluginmi je to ako s oblečením. Každý z „expertov na pluginy“ má iný vkus, a preto vám bude odporúčať niečo iné.

Aj napriek tomu, že každý preferuje niečo iné, tak existuje zopár pluginov, ktoré nájdete v podstate v každom článku. Sú to pluginy ako: Akismet, Yoast SEO, WP Super Cache a Contact Form 7. Týmito môžete začať.

Články o WordPress pluginoch si uložte do záložiek a dobre si ich prečítajte. Ak sa vám bude niektorý plugin naozaj pozdávať, nainštalujte si ho a vyskúšajte. Ak sa vám osvedčí, nechajte si ho. Ak nie? Preč s ním.

#7: Nainštalujte si na web kód Google Analytics a začnite zbierať údaje

Logo Google Analytics

Ak máte web, potrebujete Google Analytics. Bez Analytics nebudete mať šajnu o tom, čo sa na vašom webe deje.

Už veľakrát sa mi stalo, že som začal spolupracovať s novým klientom, ktorý sa pri otázke, či si môžem pozrieť jeho Google Analytics, len nechápavo pozeral.

Mnoho ľudí nemá najmenšiu šajnu, koľko ľudí im chodí na web a odkiaľ to vlastne prichádzajú. Podľa údajov W3Techs až 34,6% webov nepoužíva žiadnu analytickú službu. To je nehorázne veľké číslo.

Pár klientov mi povedalo, že oni už štatistiky návštevnosti majú a preto Google Analytics nepotrebujú. Väčšinou tieto štatistiky boli len skreslené údaje, ktoré im naservíroval ich poskytovateľ hostingu.

Ak chcete na internete aj niečo zarobiť, Google Analytics je nutnosťou.  Bez neho len ťažko budete vedieť, na čom ste. Tu je návod, ako spojazdniť Google Analytics na vašom webe:

Krok 1: Kliknite sem a prihláste sa vašim Google kontom. Ak používate Gmail alebo máte konto na Youtube, tak tento účet už máte. Ak nie, vytvorte si nový účet.

Krok 2: Google vás vyzve k tomu, aby ste si vytvorili nový účet Google Analytics (pozor, nie je to to isté ako Google konto). Zobrazí sa vám tento formulár:

Google Analytics - registrácia

Formulár pri vytváraní účtu Google Analytics.

Do sekcie Názov účtu a Názov webových stránok napíšte doménu vašej stránky. Takže napríklad vasastranka.sk.

Do sekcie Adresa webových stránok napíšte vašu URL adresu bez http://. Ak sa váš web zobrazuje s www na začiatku, tak do adresy napíšte aj www. Ak nie, www vynechajte.

V Kategórii odvetvia si vyberte tú možnosť, ktorá je najbližšia téme vašej stránky. Nie je to otázka života a smrti, takže na tom nestrávte veľa času.

V Nastavení zdieľania údajov môžete nechať všetko začiarknuté. Keď máte všetko vyplnené, kliknite na modré tlačidlo Získať identifikátor sledovania.

Získať ID sledovania - Google Analytics

Tlačidlo, ktorým odkliknete vytvorenie účtu Google Analytics.

Po kliknutí sa vám zobrazia licenčné podmienky. Tie jednoducho odkliknite. Samozrejme až po tom, čo si ich dôkladne prečítate 🙂

Krok 3: Budete presmerovaný na stránku s vaším ID sledovania. Toto ID si skopírujte. Ctrl + C.

Vaše ID sledovania od Google Analytics

Takto nejako bude vyzerať vaše ID sledovania. Skopírujte ho aj s písmenami UA na začiatku, nie iba čísla.

Krok 4: Nainštalujte si na web plugin Google Analytics by Monster Insights.

Ak ste si prečítali články o WordPress pluginoch, tak s týmto bodom nebudete mať problém.

Vo vašej WordPress administrácii choďte do Pluginy -> Pridať nový a do vyhľadávania v pravo hore napíšte Google Analytics by Monster Insights.

Plugin nainštalujte a aktivujte.

V bočnom paneli administrácie sa vám zobrazí nová sekcia s názvom Insights. Choďte do tejto sekcie a potom kliknite na Settings.

Nastavenie pluginu Monster Insights

Takto sa dostanete do nastavení pluginu Monster Insights.

V časti Google Authentication kliknite na malý textový odkaz (nie na veľké modré tlačidlo).

Manuálna aktivácia Google Analytics

Kliknite na odkaz Click here to authenticate manually.

Po kliknutí sa vám rozbalí sekcia Manually enter your UA code. Vložte do nej kód, ktorý ste si skopírovali z Google Analytics. Môže to vyzerať napríklad takto:

Google Analytics - ID sledovania

Manuálne zadávanie UA kódu do pluginu Monster Insights.

Po vložení kódu kliknite na zelené tlačidlo Save changes a je to hotové. Ak ste všetko nastavili správne, tak Google začne automaticky zbierať údaje o vašej návštevnosti.

Tip: Z mojej skúsenosti niekedy trvá aj pár hodín, kým vo svojom Analytics účte uvidíte, že vaša stránka naozaj zbiera údaje. Preto vám odporúčam Google Analytics zavrieť a skontrolovať ho až ďalší deň. Ak je všetko dobre nastavené, uvidíte prvé čísla návštevnosti.

#8: Nastavte si Search Console a získajte tak ešte lepší prehľad o vašom webe

Search Console je ďalšia užitočná služba od Google. A úplne zadarmo.

Vďaka nej sa dozviete napríklad to, aké kľúčové slová priviedli ľudí na váš web. Alebo to, či vás Google správne indexuje. Tiež si cez ňu môžete pozrieť weby, ktoré na vás odkazujú a okrem toho je dobrá ešte na mnoho ďalších vecí.

Ako nastaviť Seach Console

Krok 1: Kliknite na tento odkaz: https://www.google.com/webmasters/ a potom na tlačidlo Search Console. So Search Console je to rovnaké ako s Google Analytics - ak ju chcete používať, potrebujete Google účet.

Search Console od Googlu

Úvodná stránka služby Search Console.

Krok 2: Ak je to vaše prvé prihlásenie do Search Console, uvíta vás táto obrazovka:

Vitajte v Search Console

Pri prvom prihlásení do Seach Console dostanete privítanie.

Napíšte adresu vašej stránky bez www (napr. vasastranka.sk nie www.vasastranka.sk) a potom kliknite na oranžové tlačidlo Pridať vlastnosť (tento preklad z angličtiny Googlu veľmi nevyšiel, ale nevadí).

Ak sa vám zobrazí akékoľvek vyskakovacie okno, jednoducho ho vyplňte a odkliknite.

Krok 3: Teraz je na čase dokázať Googlu, že vaša stránka je naozaj vaša. Po dokončení kroku 2 sa vám zobrazí táto stránka:

Overenie Search Console účtu

Ak máte Google Analytics, nastaviť Search Console je extrémne jednoduché.

Ak ste postupovali podľa tohto článku, na vašom webe už máte nasadený kód Google Analytics. Preto môžete využiť odporúčaný spôsob a kliknúť na Overiť. Malo by sa vám zobraziť toto:

Úspešné overenie v Search Console

Úspešná verifikácia webu v Search Console.

Stlačte tlačidlo Pokračovať a prejdite na krok 4.

Krok 4: Kliknite na logo Google vľavo hore. To vás dostane na stránku, kde sa zobrazia všetky weby, ktoré máte v Search Console. Teraz opäť kliknite na Pridať vlastnosť.

Pýtate sa, prečo máte ešte niečo pridávať, keď máte len jeden web? Pretože teraz potrebujete pridať aj vašu stránku s www na začiatku.

Pridanie verzie s www do Search Console

Pridajte do Search Console aj verziu vášho webu s www na začiatku.

Krok 5: Verifikujte doménu s www na začiatku.

Postup je rovnaký ako v predchádzajúcom kroku.

Ak sa vám po pridaní domény do Search Console nezobrazí Google Analytics ako odporúčaný spôsob, nezúfajte. Kliknite na Alternatívne spôsoby, tam vyberte Google Analytics a potom kliknite na tlačidlo Overiť.

Krok 6: Teraz je na čase, aby ste si vybrali, či uprednostňujete doménu v tvare vasastranka.sk alebo www.vasastranka.sk.

Osobne používam verziu bez www, ale v podstate na tom nezáleží. Vyberte si takú verziu, ktorá sa zobrazuje v prehliadači pri prezeraní vašej stránky.

Fajn, teraz viete, čo preferujete. Ale Google to ešte nevie. Kliknite na logo Google a to vás dostane na zoznam vašich webov. Kliknite na váš web (je jedno, či na verziu s www alebo bez nej).

Prejdite na ozubené kolečko v pravom hornom rohu a potom na Nastavenia webových stránok.

Search Console - nastavenie web stránok

Takto sa dostane do nastavení, kde si vyberiete preferovanú doménu.

V nastaveniach si vyberte doménu, ktorú chcete používať a kliknite na Uložiť. Po nastavení preferovanej domény sa vaša stránka vo výsledkoch Google bude zobrazovať v tvare, ktorý ste si vybrali.

Zobrazovanie web adresy v Search Console

Je to takto jednoduché.

Krok 7: Vytvorte si mapu stránky.

Mapa stránky (sitemapa) pomáha vyhľadávačom (napr. Google) prehľadávať vašu stránku. Ak máte správne nastavenú sitemapu, v konečnom dôsledku vám to prinesie zopár návštevníkov navyše.

Vytvoriť sitemapu vo WordPresse je jednoduché. Existuje na to mnoho pluginov, ale ja mám najradšej Yoast SEO. Yoast SEO je (podľa môjho názoru) ten najlepší SEO plugin, ktorého súčasťou je aj vytvorenie sitemapy..

Plugin stačí nainštalovať a aktivovať. Vaša sitemapa by mala byť funkčná.

To, či vám sitemapa funguje, zistíte jednoducho. Za adresu vašej stránky napíšte /sitemap_index.xml (príklad: vasastranka.sk/sitemap_index.xml).

Ak sa vám zobrazí to, čo na obrázku nižšie, vaša sitemapa funguje.

XML sitemapa vytvorená pluginom Yoast SEO

Sitemapa vygenerovaná pluginom Yoast SEO.

Krok 8: Prepojte vašu sitemapu so Search Console.

Opäť použite magické kliknutie na Google logo, čím sa dostanete do prehľadu vašich webov. Kliknite na váš web (je jedno na ktorý, aj tak treba nastaviť oba).

V prehľade webu uvidíte Počet súborov Sitemap. Kliknite na to.

Pridanie sitemapy do Search Console

Kliknutím sem sa dostanete k pridaniu sitemapu do Search Console.

Teraz kliknite na oranžové tlačidlo Pridanie / Testovanie súboru sitemap. Po kliknutí vložte za adresu vašej stránky /sitemap_index.xml.

Ak vaša sitemapa vyzerala tak ako tá moja v screenshote vyššie, pokojne stlačte Odoslať. Ak nie, najprv ju otestujte.

Odoslanie sitemapy

Pridávanie sitemapy do Search Console.

Po obnovení stránky uvidíte niečo také:

Úspešené nastavenie sitemapy v Search Console.

Toto je sitemapa môjho blogu, vojkovský.sk, ktorý funguje už viac ako 18 mesiacov. Na novom webe budete mať oveľa menej zaindexovaných stránok, čo je v poriadku. Dôležité je, že Počet súborov Sitemap vám už ukazuje 1 a nie 0.

Celý tento krok zopakujte aj pre druhú verziu vašej stránky.

Hotovo? Skvelé, práve ste si nastavili Search Console a aspoň s týmto už máte pokoj. 🙂

#9: Nastavte si kontaktný formulár a hlavné menu

Každá web stránka potrebuje sekciu Kontakt. Je jedno, či plánujete cestovateľský blog, affiliate magazín, prezentačnú stránku alebo e-shop. Robíte si web preto, aby o vás ľudia vedeli a aby vás kontaktovali. Spravte im to čo najjednoduchším.

Ako nahodiť kontaktný formulár na váš web

Krok 1: Nainštalujte a aktivujte plugin Contact Form 7.

Ak ste tento článok naozaj čítali a nielen skenovali, nebudete s tým mať problém.

Krok 2: Nájdite shortcode vášho formulára a skopírujte ho.

Po aktivácii pluginu Contact Form 7 choďte vo vašej WordPress administrácii do sekcie Kontakt -> Kontaktné formuláre. Tam by ste mali vidieť predinštalovaný kontaktný formulár. Skopírujte jeho shortcode.

Shortcode kontaktného formulára

Shortcode, vďaka ktorému vložíte kontaktný formulár na váš web.

Krok 3: Vytvorte novú stránku s názvom Kontakt.

Vo WordPresse choďte do Stránky -> Pridať novú. Ako názov stránky zvoľte Kontakt a do tela stránky vložte skopírovaný shortcode. Následne kliknite na Publikovať.

Ako vytvoriť kontaktnú stránku vo WordPresse

Takto jednoducho si vytvoríte stránku Kontakt.

Krok 4: Vložte stránku Kontakt do menu.

Vaša stránka Kontakt už funguje. Teraz by ste ju ešte mali dať do menu.

Vo WordPresse choďte do Vzhľad -> Menu. Ak ešte nemáte vytvorené menu, zvoľte si nejaký názov pre menu (napríklad Hlavné menu) a kliknite na Vytvoriť nové menu.

Menu už máte vytvorené? Teraz do neho potrebujete vložiť Kontakt a ďalšie stránky podľa vášho výberu.

Vkladanie položiek do menu je veľmi jednoduché. Vraví sa, že jeden obrázok je viac ako 1 000 slov, tak vám to ukážem na obrázku:

Ako vložiť Kontakt do menu

Označte stránku (prípadne článok), ktorý chcete pridať do menu a potom len kliknite na tlačidlo.

Takto si môžete do menu pridať nielen Kontakt, ale aj ďalšie podstránky - napríklad „O nás“ alebo „Služby“.

Tip: Je zaužívaným zvykom, že stránka Kontakt sa v menu nachádza úplne vpravo. Ak chcete, aby bol váš web čo najviac „user-friendly“, dodržujte to.

Dajte si teda do menu všetky položky, ktoré v ňom chcete mať. Ďalšou dôležitou vecou je nastaviť, kde sa bude vaše menu zobrazovať. Niektoré témy podporujú viacero umiestnení menu. Preto si musíte vybrať, kde ho chcete mať.

Nastavenie umiestnenia môže vyzerať napríklad takto:

Nastavenie umiestnenia menu na stránke.

Menu na mojom blogu je nastavené v polohe Primary Navigation Menu. Názvy týchto umiestnení sa líšia od témy k téme a ak si nie ste istí, ktoré umiestnenie použiť, tak si ich jednoducho vyskúšajte.

Po nastavení zobrazenia nezabudnite kliknúť na Uložiť menu.

Krok 5: Skontrolujte, či všetko funguje.

Ak ste všetko nastavili správne a vaše menu sa zobrazuje tam, kde chcete, je na čase posledný krok: Vyskúšať kontaktný formulár.

Naťukajte do prehliadača adresu vášho webu a prekliknite sa na sekciu Kontakt. Ako vidíte, kontaktný formulár sa automaticky prispôsobil vzhľadu vašej témy.

Teraz pošlite email sami sebe, počkajte pár minút a skontrolujte, či vám prišiel na email, ktorý ste použili pri tvorbe WordPress stránky.

Email vám prišiel a všetko vyzerá okej? Gratulujem! Môžete spokojne prejsť na sekciu Záver. 🙂

Email neprišiel ani po 10 minútach? V tom prípade sa musíme pozrieť do nastavení a zistiť, kde je problém.

Vo WordPress administrácii kliknite na Kontakt -> Kontaktné formuláre. Myšou prejdite na názov vášho Kontaktného formulára a zobrazí sa vám tlačidlo Edituj. Kliknite naň.

Prejdite na sekciu Email a skontrolujte, či sa emaily posielajú na správnu emailovú adresu. Ak chcete vedieť, ako mám kontaktný formulár nastavený ja, tu je screenshot:

Nastavenie kontaktného formulára.

Nastavenie kontaktného formulára na mojom blogu.

Po úpravách uložte váš kontaktný formulár a znova si skúste poslať váš email. Všetko by už malo fungovať na 100%.

Záver

Práve ste spravili 9 veľmi dôležitých krokov k plnohodnotnému webu. Vďaka nim vaša stránka vyzerá oveľa lepšie, ponúka viac funkcií, je bezpečnejšia a dokonca už máte aj štatistiky návštevnosti.

Tak ďaleko sa mnoho majiteľov webov nikdy nedostane. 🙂

Ak sa vám článok páčil, môžete ho zazdieľať na Facebooku, či iných sociálnych sieťach. Vďaka! 🙂

Roland Vojkovský

Roland píše jediný slovenský blog o blogovaní. Škola ho nikdy veľmi nebavila a oveľa radšej si číta blogy. Cíti sa trochu divne, keď o sebe píše v tretej osobe, ale uznáva, že to tak znie podstatne lepšie.

Diskusia ku článku

Zanechať komentár

*

*