TOP 5 WordPress nástrojov na tvorbu landing pages

Miška Struhárová WordPress

Chystáte sa spustiť predaj svojho produktu alebo zbierať e-mailové adresy? Sami viete, že na webstránke je veľa rušivých elementov. Menu, slidery či sidebary upútavajú pozornosť návštevníka, a tak namiesto prihlásenia sa k odberu noviniek robí na stránke niečo úplne iné.

Riešením tohto problému sú landing pages. Špeciálne predajné stránky sú minimalistické, bez akýchkoľvek rušivých prvkov, vytvorené za účelom vykonania jedinej akcie. Úderný text vysvetlí návštevníkovi, aký benefit bude mať pre neho vykonanie akcie, ktorú od neho požadujeme. Dôležité je správne umiestnenie výzvy k akcii v texte, aby presvedčený návštevník vedel, kde nechať svoje údaje.

Ukážem vám niekoľko nástrojov, s ktorými vás tvorba landing pages svojou jednoduchou bude baviť.

 

1. Instapage

Nástroj má obrovské množstvo funkcií, aby vám tvorbu landing pages čo najviac uľahčil. K dispozícii máte cca 200 responzívnych templatov, ktoré si viete vyfiltrovať podľa toho, akú stránku tvoríte a aké leady idete zbierať (napríklad formuláre zber emailov, prihlásenie na kurz, doručenie digitálneho produktu výmenou za kontakt, ďakovacie stránky).

Templaty sa nemusia páčiť každému, preto si stránku viete navrhnúť sami podľa seba pridaním widgetov. Tlačidlá, obrázky, videá, nadpisy, fonty - to všetko si viete nastaviť tak, aby stránka vygenerovala čo najviac konverzií.

Novinkou, ktorá sa bude hodiť najmä veľkým firmám, je možnosť spolupracovať s celým tímom a klientmi naraz na pripomienkovaní a zmenách landing page. Táto funkcia je však dostupná len v najdrahšej Advanced verzii.

Ako sa pracuje s Instapage?

Instapage som si sama vyskúšala a navrhnúť jednoduchú landing page mi trvalo pár minút (samozrejme, keď už máte premyslené texty).

Po prihlásení do účtu, uvidíte svoj prázdny Dashboard. V hornej časti kliknite na tlačidlo Create New Page.

ako vyzerá dashboard v Instapage

Ukáže sa vám okno, kde si vyberiete z predefinovaných templatov.

výber templatu, ktorý sa bude upravovať

Ako v každom správnom builderi, templaty sú vytvorené na konkrétne ciele, ktoré chcete cez landing page dosiahnuť - prihlásenia na webináre, zber e-mailov a podobne. Samozrejme, vybudovať landing page si môžete aj úplne od začiatku na blank page.

Príklady templatov

Keď si vyberiete template a pomenujete svoju stránku, zobrazí sa na celú šírku obrazovky ed Aby ste videli ako sa landing page zobrazuje na mobilných zariadeniach, viete si prepnúť zobrazenie z “Desktop” na “Mobile”. Žiadne obavy, že by usporiadanie prvkov na mobilnej verzii bolo rozhádzané. Každý z templatov má responzívny dizajn.

Už stačí len kliknúť na prvok, ktorý chcete zmeniť, z lišty vybrať “Edit” a môžete vkladať svoje texty, obrázky, linky. 

Ste s landing page spokojní? Poďme ju publikovať. V pravom hornom rohu klinite na “Publish”.

úprava templatu v Instapage

Zobrazí sa okno s ponukou možností, kde chcete svoju landing page publikovať. Môže to byť WordPress stránka, vlastná doména, Drupal, Facebook alebo subdoména, ktorú poskytne Instapage.

Najmä posledná možnosť nie je veľmi optimálna, aj keď sa javí ako najpohodlnejšia. Výsledná URL adresa bude vyzerať napr. zarabajuciweb.instapage.com, čo si niektoré cieľové skupiny nevšimnú, no na iné takáto landing page nezafunguje.

spôsob publikácie landing page

Ak chcete stránku publikovať na vlastnej doméne, iba ju jednoducho zadáte do dialógového okna. Pri publikácii vo WordPresse si najprv nainštalujte plugin Instapage a následne potvrďte svoju voľbu.

publikácia na vlastnej doméne

Po publikácii sa objaví v Dashboarde, kde máte k dispozícii údaje ako sa stránke darí a aké výsledky prináša. Spustite jednoduché A/B testy a sledujte, ako reaguje publikum (platí pre licencie Professional a Advanced).

Cena

Dobrá správa je, že kým sa rozhodnete zaplatiť za builder, môžete ho 14 dní skúšať zadarmo. Platené verzie sú dostupné v 3 úrovniach (cena za ročnú licenciu): Basic za 348$, Professional za 660$ a Advanced za 1524$.

2. OptimizePress

Moja prvá skúsenosť s tvorbou landing page bola práve s pomocou nástroja OptimizePress. Bol vytvorený špeciálne pre stránky, ktoré používajú WordPress. Dá sa nainštalovať ako šablóna alebo plugin. 

Čo všetko s OptimizePress dokážete vytvoriť vám ukáže nasledujúci obrázok:

čo všetko optimizepress dokáže

Zdroj: www.optimizepress.com

Keď som ho použila prvýkrát, ohromil ma počet elementov, ktoré viem do landing page pridať. Widgety sú užitočné, nájdete medzi nimi všetko, čo potrebujete k vytvoreniu peknej stránky. 

Pred kúpou vezmite do úvahy, že OptimizePress sa dá nainštalovať iba na stránky, ktoré sami vlastníte. Ak chcete budovať stránky pre klientov, dá sa to tiež, no v porovnaní s inými nástrojmi mi príde táto cesta komplikovanejšia.

Vo FAQs to OptimizePress vysvetľuje takto: Zakúpite si niektorú z 3 licencií a získate prístup k developerským balíčkom. Každý z nich stojí 249$ a obsahuje 5 API kľúčov, čiže pre 5 webov. Balíčky sa dajú nakupovať neobmedzene. 

Ako sa s OptimizePress pracuje?

OptimizePress si jednoducho nainštalujete ako každý iný plugin alebo šablónu a zobrazí sa v ľavej lište. Najskôr kliknite na "Dashboard", kde si nastavíte všetky funkcionality, aby plugin fungoval správne

ako vyzerá dashboard optimizepress

Cez "Create New Page" sa zobrazí úvodná stránka s možnosťami landing pages. Zoberme si napríklad Opt-in Landing Page, teda na zber kontaktov. Kliknete na túto možnosť v hornej časti stránky a automaticky budete prescrollovaní na možnosť výberu prednastaveného templatu presne na tento účel.

možnosti landing pages

Prezrite si náhľady a vyberte ten, ktorý sa najviac podobá finálnej verzie vašej novej stránky. 

Príklady templatov Optimizepress

Pomenujete si názov stránky, ktorá sa bude zobrazovať ako prípona v URL a môžete sa pustiť do úprav.

pomenovanie stránky

OptimizePress používa LiveEditor, čo je super funkcia, kým nezačne mrznúť uprostred práce. Presne v tejto situácii som sa ocitla dvakrát. Doteraz sme nezistili dôvod. Brali sme do úvahy aj fakt, že OptimizePress je, v porovnaní napríklad s Instapage alebo LeadPages, plugin a landing page tvoríte priamo na webe vo WordPresse. Nie je to externá platforma.

ako upravovať prvky v optimizepress

editovanie template

Keď dokončíte všetky úpravy a uložíte ich, svoju landing page nájdete medzi stránkami webu, kde v hornom menu uvidíte LiveEditor Pages. Pracujete s ňou potom ako s klasickou podstránkou.

landing page medzi stránkami

Cena

Základná verzia vás bude stáť 97$/rok a môžete ju použiť na 3 weby. Ročná licencia na 10 webov stojí 197$ a na 30 webov 297$. OptimizePress je v porovnaní s inými nástrojmi finančne veľmi výhodné riešenie.

3. Leadpages

K Leadpages som sa dostala ako alternatíve pri tvorbe landing page v Optimizepress. Už po prvom prihlásení ma dostal prehľadný Dashboard, kde možno vidieť, aké výsledky dosahujú jednotlivé stránky. Leadpages môžete používať, aj keď nemáte vlastnú webstránku a nahrať vlastnú HTML šablónu. Nevýhoda je, že používate URL Leadpages a nie vašu vlastnú.

Rovnako ako predchádzajúce nástroje, aj Leadpages obsahuje približne 200 responzívnych šablón, ktoré sú tématicky zoradené. Stačí si teda vyfiltrovať typ stránky, napríklad webinár, e-book alebo zbieranie leadov. Niektoré z nich sú zadarmo, iné spoplatnené.

Leadpages šablóny

Osobne som si zatiaľ vystačila s bezplatnými verziami, ktoré sa dajú v drag-and-drop upraviť podľa toho, ako bol navrhnutý wireframe landing page.

Mimochodom, drag-and-drop. Veľmi intuitívne ovládanie, s ktorým si viete upravovať všetky dôležité prvky, ktoré k vytvoreniu landing page potrebujete. Zo šablóny vymažete, čo nepotrebujete, pridáte iné prvky, nastavíte si veľkosť nadpisov, tvar, farbu a texty CTA tlačidiel, obrázky, videá, sociálne média atď.

TIP: Leadpages vytvorili parádny e-book o všetkom, čo potrebujete vedieť o predajných stránkach od úplných základov.

Okrem hlavného produktu ponúkajú Leadpages aj ďalšie doplnkové funkcie. Najväčšie využitie nájdete v Leadboxes, ktoré sú zahrnuté v rámci základnej licencie. Najčastejšie využitie Leadboxes je vytvorenie popupov na zber e-mailov, no využiť ich môžete aj inými spôsobmi, aby splnili na stránke svoj účel.

Leadboxes sa dajú tiež upravovať pomocou drag-and-drop editora, viete do nich vkladať videá, obrázky - všetko, čo treba, aby motivovali návštevníka stránky k požadovanej akcii.

Veľká výhoda Leadpages je z môjho pohľadu neobmedzené množstvo webstránok, na ktoré sa dá použiť. Zaplatíte teda iba za jednu licenciu a je jedno, či máte 5, 10 alebo 15 stránok.

Ako sa pracuje s Leadpages?

Po prihlásení do svojho účtu sa zobrazí Dashboard. Ako som vyššie spomínala, nájdete tu údaje o existujúcich landing pages spolu s výsledkami, ktoré dosahujú - videnia, registrácie a konverzný pomer. 

Na vytvorenie landing page stačí kliknúť na "Create New Page", pomenujete ju a vyberiete si niektorú zo šablón.

Leadpages Dashboard

Dajú sa filtrovať podľa toho, aký typ stránky idete tvoriť, napr. zber e-mailov, prihlasovanie na webinár... Kliknete na šablónu, ktorá s otvorí v novom okne a môžete ju začať upravovať. Pridávajte svoje fotky, upravujte nadpisy, texty, tlačidlá, farbu, veľkosť.

Drag and drop editor Leadpages

Cena

Leadpages si môžete bezplatne skúsiť na 14 dní zadarmo. Keď sa rozhodnete pokračovať v používaní, základná licencia stojí 300$ na rok. Obsahuje aj licenciu na Leadboxes, no nemá A/B testovanie. Pokročilejšia licencia za 576$ ročne obsahuje testovanie a licenciu na používanie Leadlinks a Leaddigits. Verzia pre agentúry stojí 2388$ na rok. 

Ceny Leadpages

4. Thrive Landing Pages

Podobne ako Optimizepress, ide o plugin, ktorý nainštalujete a používate v rámci svojej WordPress stránky. Ak nemáte vlastnú webstánku, bohužiaľ, Thrive Landing Pages používať nemôžete.

S kúpou licencie získate prístup k aktuálne 162 šablónam, ktoré môžete upravovať až kým nevytvoríte takú stránku, ktorá bude najlepšie zodpovedať vašim cieľom.

Šablóny Thrive landing pages

Zdroj: thrivethemes.com/landingpages

Môžete meniť poradie elementov, pridávam rôzne obsahové prvky, zoznamy, odpočítavanie, videá, obrázky, meniť písmo, farby, veľkosti nadpisov.

Thrive landing pages editor

Zdroj: thrivethemes.com/landingpages

Pri kúpe Thrive Landing Pages pluginu získate za jednu cenu až 3 produkty - Thrive Content Builder a Thrive Lightbox. Celkom slušný balík nástrojov, aby ste začali budovať z vašej WordPress stránky skutočný biznis.

Viac názorov na Thrive Landing Pages:

Thrive landing pages

Zdroj: thrivethemes.com/landingpages

Cena

Základná licencia má obmedzený počet stránok, na ktoré môžete plugin použiť. Pre 1 webstránku stojí ročná licencia 67$, 5 webstránok 97$ a 15 webstránok 147$. Za neobmedzené používanie zaplatíte pri ročnej licencii 228$. Ročná licencia pre agentúru stojí 588$.

Thrive landing pages cena

5. Beaver Builder

K používaniu tohto nástroja je tiež potrebný WordPress. Môžete si však zvoliť, či ho budete používať ako plugin s vlastnou šablónou alebo si kúpite licenciu na Beaver Builder šablónu a budete všetky funkcie používať v rámci nej (dostupné iba v PRO alebo agentúrnej verzii).

Príklady landing pages vytvorené Beaver Builderom

Príklady landing pages vytvorené Beaver Builderom, zdroj: www.beaverbuilder.com

Builder má k dispozícii 30 šablón na landing pages a 13 šablón na podstránky s textami, ktoré si viete jednoducho upraviť podľa seba. Ak ani jedna nespĺňa to, čo od predajnej stránky očakávate, máte možnosť si navrhnúť svoju vlastnú úplne od začiatku.

V porovnaní s Thrive Landing Pages a Optimizepress dokážete spojiť 2 šablóny do jednej. Hodiť sa vám to bude, ak by ste chceli vytvoriť samostatnú podstránku a skombinovať na nej obsah napríklad s kontaktným formulárom.

Recenzie sa zhodujú na tom, že pre klientskú prácu je potrebné si zakúpiť aspoň verziu PRO, ktorá už obsahuje prémiové prednastavené šablóny a najmä Beaver Builder šablónu, keď klient ešte nemá svoju webstránku.

Pre použitie na vlastnej stránke, ktorá je vytvorená s peknou šablónou by mala postačiť aj verzia Standard.

Viac názorov na Beaver Builder:

Cena

Verzia Standard stojí na rok 99$, PRO licencia vás výjde na 199$ a licencia pre agentúry stojí na rok 399$.

Beaver Builder ceny

Záver

Aby ste lepšie videli porovnanie jednotlivých builderov, zhrnula som niektoré fakty do tejto tabuľky:

Názov Instapage Optimizepress Leadpages Thrive Landing Pages Beaver Builder
Počet webov na licenciu Neobmedzený 3/10/30 webov Neobmedzený 1/5/15 (s členstvom neobmedzený) Neobmedzený
A/B testovanie Áno, okrem základnej verzie Áno, okrem základnej verzie Áno, okrem základnej verzie Nie Nie
Plugin/Externý hosting Externé hosting Plugin Externý hosting Plugin Plugin
Podpora  Videá, tutoriály, case studies, webináre, live chat, komunitná podpora E-mail V základnej verzii e-mail, vo vyšších + chat, telefonická podpora. Okrem toho tutoriály, videá, e-book. Support Fórum, tutoriály Support Fórum
Cena  348$/ 660$/1524$ 97$/197$/297$ 300$/576$/2388$ 67$/97$/147$

členstvo osobné 228$/agentúry 588$

99$/199$/399$

Z troch nástrojov, ktoré som si sama mohla vyskúšať (Instapage, Optimizepress a Leadpages) sa mi najlepšie pracovalo s Leadpages. Aj keď som ho skúšala po prvýkrát, ovládanie je veľmi jednoduché, dobre sa pracuje s drag-and-drop editorom a s jednotlivými prvkami sa dá pekne vyhrať. 

Ďalšie články o landing pages:

Dnes už nepotrebujete vedieť kódovať ani platiť za drahé šablóny na mieru, aby ste vytvorili profesionálne predajné stránky. Vybrala sme a rozobrali 5 WordPress nástrojov na tvorbu landing pages, s ktorými to zvládne aj úplný začiatočník.

Miška Struhárová

Copywriterka a content manažérka. Bojuje proti nudnému obsahu písaním užitočného, ktorý pomôže alebo vyrieši problém. S WordPressom kráča ruka v ruke každodennou prácou na voľnej nohe.

Diskusia ku článku

Zanechať komentár

*

*